Festival Pixxelpoint: Odprtje razstave z zajtrkom

V Xcentru si bo v okviru festivala Pixxelpint, ki ga organizira Javni zavod Kulturni dom Nova Gorica, mogoče ogledati naslednje razstave:

 

Art Rebel 9 (SI): Virtualna skakalnica Planica

VR instalacija

 

Podjetje Art Rebel 9 je s pomočjo tehnologije ustvarilo virtualno skakalnico. Navidezna oziroma virtualna resničnost širšemu krogu ljudi omogoča vsaj pokušino doživetij in vzdušja, ki so bili do zdaj privilegij le nekaterih. Tako bodo lahko na Mednarodnem festivalu Pixxelpoint obiskovalci zahvaljujoč tehnologiji Oculus Rift občutili vsaj malo adrenalina, ki oblije vrhunske skakalce, ko se na koncu zaletišča odrinejo v daljavo.

Art Rebel 9, ustanovljeno leta 1991, je interaktivno produkcijsko podjetje, ki z združevanjem novih tehnologij in pripovedovanjem posameznemu projektu prilagojenih zgodb ustvarja celovite rešitve, ki presegajo meje imaginacije in pomagajo poslovnim partnerjem pri vzpostavljanju ugleda. Njihova pomoč je v ugotavljanju, grajenju, vzpostavljanju in realiziranju obljubljenih poslovnih možnosti in idej, ki spodbujajo nove generacije potrošnikov. Art rebel 9 združuje multimedijo, ki je izredna, poslovne modele inovacije in izčrpne finančne podpore ter tako ustvarja drugačnost.

https://www.artrebel9.com

VIR: http://www.pixxelpoint.org/umetniki.html#artrebel 

 

--

 

Boštjan Čadež (SI): Line Rider: Plane and Simple

Virtualna skakalnica Planica

 

Oblikovanje zvoka: Jaka Batič
Glasba: Srečna mladina, Etceteral, Kleemar, Borka (w. Bakto), Haiku Garden, Shekuza, Moveknowlegment

Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, v okviru: konS – Platforma za sodobno raziskovalno umetnost | Aksioma – Institute for Contemporary Art, in the framework of konS – Platform for Contemporary Investigative Art

Line Rider: Plane and Simple je avtorjev poizkus prenosa ekspresivnosti izvirne igrače v svet virtualne resničnosti. Izvirna igrača je bila nagrajena s prestižno nagrado Game Developers Choice Award v kategoriji inovacija. V tej kategoriji so označene igre, ki izkazujejo inovativnost in premikajo meje iger kot izraznega medija. Zaradi preprostega in intuitivnega uporabniškega vmesnika je postala pravi internetni fenomen. Predstavljena je bila na številnih priljubljenih spletnih straneh (od Yahooja do Time Magazina), bila je razstavljena v galeriji Laboral ter centru Ars Electronica, obravnavali so jo v revijah o igrah in v New York Timesu ter jo uporabljali kot izobraževalno orodje za učenje fizike. Zabeležila je 34 milijonov prenosov in se uvrstila na sedmo mesto na lestvici najpogostejših iskanj Google Zeitgeist. Igrača je bila plagirana in predmet številnih variacij ter priredb, najpomembneje pa je, da je navdihnila mnoge igralce, ki so delili svoje kreacije prek spletnih videov. Na spletni strani http://bevibeldesign.com/line-rider-archival-project je na voljo arhiv, ki ga je kuriral Bevibel Harvey in vsebuje več kot 25 tisoč avantur sankača, plod idej in domišljije več kot tisoč ustvarjalnih posameznikov.

Boštjan Čadež je novomedijski umetnik, čigar interdisciplinarna praksa raziskuje presečišča med umetnostjo, tehnologijo in človeško izkušnjo. Njegove inovativne instalacije in performansi pogosto izzivajo meje med digitalnim in fizičnim svetom, pri čemer vključuje elemente, kot so umetna inteligenca, virtualna resničnost, robotika in obdelava podatkov v realnem času. Čadeževo umetnost odlikujeta dinamika in svojevrstno življenje, to pa izvira iz algoritmov in smernic, ki jih uporablja pri oblikovanju svojih del. Njegovo zanimanje za preproste smernice, iz katerih izhaja neskončno število podob ali situacij, ki nikoli niso enake kot prejšnje, je eden izmed ključnih vidikov njegovih stvaritev. Dela pogosto vključujejo tudi interakcijo z gledalci, ki s svojo vpletenostjo postanejo del umetniške izkušnje in hkrati soustvarjajo delo, ki ga opazujejo.

https://www.bostjancadez.art/sl

VIR: http://www.pixxelpoint.org/umetniki.html#cadez 

 

--

 

Barbara Jazbec (SI): Eerie me

Mešana tehnika, 2021–2022, Linz (AT) in Ogaki (JPN)

 

EERIE ME je serija interaktivnih skulptur, ki raziskujejo odnos med stvaritvijo in njenim ustvarjalcem. Gre za bitja, ki utelešajo človeško in nečloveško podobo.

Umetnica raziskuje načine, kako shekati in spreminjati igrače, da postanejo bolj ali manj človeške, in jim daje osebnostne lastnosti. Bitja stopijo zelo globoko v svet nepojmljivosti. Predmeti sami po sebi še nimajo lastne inteligence. Živijo na podlagi interakcij z gledalci.

Projekt je komentar prihodnosti tehnologije. Ljudje nismo nesmrtni, vendar zgodbe o naši želji ter obsedenosti z mladostjo in nesmrtnostjo segajo globoko v zgodovino. Zgodbe o nesmrtnih bitjih in sredstvih, s katerimi lahko tudi ljudje prevarajo smrt, so del mitologij po vsem svetu. Veliki umi so nekoč vse življenje iskali zdravilo proti smrti, danes pa so se naši upi usmerili v digitalne tehnologije. Gre za idejo, da nam te tehnologije lahko obljubijo neke vrste nesmrtnost. V prihodnosti bi se lahko namreč izkazalo, da bomo imeli možnost ohraniti svojo zavest in ji poiskati novo lupino, da bi ji zgradili novo telo in v njem za vedno ujeli svojega duha. Umetnica poskuša v igrače dodati del sebe, svojo materialno preteklost in spomine. Igrača kot totem, izmišljen skozi umetničine spomine, premaguje omejeno družbeno dojemanje uporabnosti igrače in pušča duh teh spominov za prihodnost, tako da ga ujame v oblike iz svoje osebne preteklosti.

Barbara Jazbec je intermedijska umetnica iz Trbovelj. Diplomirala je iz medijev in umetnosti na Univerzi uporabnih znanosti v Tampereju na Finskem. Pred kratkim je končala magistrski program Interface Cultures v Linzu v Avstriji. Ukvarja se predvsem z delom s 360-stopinjskim videom in video instalacijami. V najnovejših raziskavah se osredotoča na interaktivne instalacije, pri čemer ponovno uporablja rabljene igrače, kot sta Furby in Robot Dog, da bi iz njih ustvarila nove interaktivne skulpture. Pri svojem delu združuje nenavadne osebne izkušnje z znanstvenofantastičnim futurizmom in pridihom humorja. Lepoto najde v čudnih in nenavadnih stvareh.

Barbara organizira in vodi različne delavnice eksperimentalnega videa ter je kuratorka mednarodnega video festivala DigitalBigScreen 360° v Trbovljah, ki poteka hkrati s festivalom Speculum Artium. Njena dela so bila razstavljena na Japonskem, Kitajskem, v Južni Koreji, Kanadi, na Finskem, v Sloveniji, Romuniji, Luksemburgu, Avstriji in Angliji.

VIR: http://www.pixxelpoint.org/umetniki.html#jazbec

 

--

 

Nika Oblak & Primož Oblak (SI): Poljub

2023, video instalacija

 

V video instalaciji Poljub se protagonista, ujeta vsak znotraj svojega monitorja, skušata poljubiti. Poljub včasih poveže digitalni prostor dveh zaslonov, pogosto pa tudi ne in protagonista ostajata asinhrona vsak v svoji dimenziji.

Performativna akcija je referenca na današnji čas, kjer vse pogosteje komuniciramo prek raznih zaslonov, aplikacij, družbenih omrežij in obenem izgubljamo pristen, prvinski stik s sočlovekom. Instalacija je poetična in kontemplativna, naslov aludira na znana Rodinova in Brancusijeva kipa, vendar je Poljub postavljen v današnji kontekst sodobne medijske družbe.

Nika Oblak in Primož Novak kot tandem na področju sodobne umetnosti delujeta od leta 2003. V svoji ustvarjalni praksi raziskujeta sodobno družbo pod vplivom medijev in kapitala ter njeno vizualno in lingvistično strukturo. Razstavljala sta na vidnih mednarodnih prizoriščih, med drugim na Bienalu Šardža (ZAE), Japonskem festivalu medijskih umetnosti v Tokiu (JP), Istanbulskem bienalu (TR), Bienalu Cuvee v Linzu (AT), Transmedialu v Berlinu (DE), FILE v Sao Paulu (BR) idr. Prejela sta številne štipendije in nagrade, med drugim nagrado CYNETART (DE), štipendijo ACC_R Creators in Lab Azijskega kulturnega centra (KR), častno omembo na WRO, bienalu medijske umetnosti v Vroclavu (PL), nagrado beli aphroid za umetniške dosežke, ki jo podeljuje KIBLA MMC (SI), in priznanje Riharda Jakopiča (SI).

http://www.oblak-novak.org/

VIR: http://www.pixxelpoint.org/umetniki.html#nikaprimoz 

 

----

 

Več o festivalu Pixxelpoint in celoten program najdete na: http://www.pixxelpoint.org/index_si.html 

 

 

Razstava
Datum in ura
17. november
10:00